Regulamin sklepu
§1
Meghatározások
- Ügyfélszolgálati iroda – az Eladó ügyfélszolgálati irodája, amely tájékoztatást nyújt a webáruház működéséről, különösen a webáruházról, a weboldalon elérhető árucikkekről, a megrendelésekről és az Általános Szerződési Feltételekről. Az ügyfélszolgálat a hétköznapokon érhető el a „Kapcsolat” fül alatt feltüntetett időben, a +48627915409 telefonszámon, vagy a bolt@interbeds.hu e-mail címen. Az ügyfélszolgálati hívás költsége a normál tarifa szerint történik az adott szolgáltatónál.
- Munkanapok – hétfőtől péntekig, ünnepnapok kivételével.
- Ügyfél – természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egység, amely jogképességgel rendelkezik, és megrendelést ad le a Webáruházban.
- Polgári Törvénykönyv – a Polgári Törvénykönyv, utolsó frissítés: 2022. szeptember 1.
- Fogyasztó – az Ügyfél, azaz az a természetes személy, aki vállalkozóval jogi ügyleteket köt, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül gazdasági vagy szakmai tevékenységéhez, valamint azon ügyfelek, akikre kötelező jogszabályok fogyasztói jogokat biztosítanak vagy fogyasztói státuszhoz hasonló jogállást biztosítanak.
- Fiók – az Ügyfél személyes adminisztrációs és információs panelje a Webáruházban, amely automatikusan jön létre az Ügyfél helyes regisztrációja után, és amely tárolja az Ügyfél megrendeléseit és regisztráció során megadott adatait.
- Szabályzat – jelen dokumentum.
- Webáruház / Bolt – az interbeds.hu oldalon elérhető online szolgáltatás.
- Eladó / BMS GROUP – Sławomir Pegza, a piacon BMS GROUP PEGZA SŁAWOMIR néven ismert, székhely: Broniewskiego 18, 98-400 Wieruszów (postai cím: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal), NIP: 619-181-93-51, REGON: 731626185.
- Áruk / Termékek – bútorok és lakberendezési cikkek, amelyeket az Eladó kínál a webáruházban.
- Szerződés – a Termékek távollevők közötti adásvételi szerződése az Eladó és az Ügyfél között, a Webáruházon keresztül.
- Személyes adatok védelméről szóló törvény – 2018. június 20-i 2018-493 számú törvény a személyes adatok védelméről.
- Fogyasztói jogokról szóló törvény – Fogyasztói kódex (utolsó hatályos változat: 2022. augusztus 18.).
- Elektronikus szolgáltatásnyújtásról szóló törvény – 2003. március 11-i törvény az információs társadalom szolgáltatásairól.
- Megrendelés – az Ügyfél akaratnyilatkozata, amely közvetlenül a Szerződés megkötésére irányul, és meghatározza a termék típusát és mennyiségét.
§2
Általános rendelkezések
- A webáruházat az Eladó kezeli és üzemelteti.
- A webáruház működtetése célja, hogy az Ügyfelek megismerjék az Eladó által kínált Termékeket, azok árait és elérhetőségét, valamint távollevők közötti adásvételi szerződéseket kössenek.
- Jelen Szabályzat meghatározza a Termékek távértékesítésének szabályait, az Eladó által a Webáruházon keresztül nyújtott elektronikus szolgáltatások típusait, valamint az Ügyfelek Webáruház-használatának szabályait.
- A webáruház interneten keresztüli kiskereskedelmi értékesítést végez a Szabályzat alapján.
- Ha az Ügyfél érvényes EU-s adószámmal rendelkezik, e-mailt kell küldenie a bolt@interbeds.hu címre, a kérés a vállalati felügyelőhöz kerül továbbításra.
- A szállítás Magyarország területére történik. A szállítás kizárólag a ház vagy épület bejáratáig történik. A szállítási költség nem tartalmazza az ágyak lakásba történő szállítását vagy összeszerelését. A szállítás nem tartalmaz emeleti vagy folyosói kézbesítést. A feladási hely: Lengyelország.
- A Szerződés megkötése a Szabályzat rendelkezéseinek elfogadásával egyenértékű.
- Az Ügyfél bármikor hozzáférhet a Szabályzat aktuális verziójához a [https://wegryinterbeds.iai-shop.com/hu/terms] oldalon, valamint a főoldalon elhelyezett hivatkozáson keresztül, és kinyomtathatja azt.
- Az Eladó fenntartja a jogot, hogy törölje a megrendelést árhibák esetén, amelyek rendszer- vagy emberi hiba miatt keletkeztek.
§3
Az Eladó által nyújtott elektronikus szolgáltatások
- Az elektronikus úton nyújtott szolgáltatások keretében a jelen Szabályzat az elektronikus szolgáltatásnyújtásról szóló törvény értelmében szabályzatnak minősül.
- Az Eladó a következő elektronikus szolgáltatásokat biztosítja a Webáruházon keresztül:
2.1. Fiók létrehozása és kezelése;
2.2. Megrendelések leadása a Webáruházon keresztül és szerződések megkötése;
2.3. Hírlevél küldése a Webáruház újdonságairól és akcióiról az Ügyfél által megadott e-mail címre. - Az Ügyfél saját magának létrehozhat egy Fiókot. Ehhez egyszeri regisztráció szükséges a.
- A regisztrációhoz e-mail cím, jelszó megadása, a Szabályzat elfogadása és a „Szeretnék fiókot létrehozni a webáruházban” jelölőnégyzet kipipálása szükséges.
- A „Regisztráció” gombra kattintás után az Ügyfél a regisztráció során megadott e-mail címre visszaigazoló üzenetet kap a Fiók létrehozásáról. Az Ügyfél üzenet átvételével létrejön a szerződés az elektronikus szolgáltatás nyújtására. A Fiók ingyenesen rendelkezésre áll az Ügyfél számára, határozatlan ideig.
- A létrehozott Fiók aktiválásához kövesse az e-mailben kapott utasításokat. Aktiválásig a Fiók inaktív marad.
- Az Ügyfél bármikor kérheti a Fiók törlését az Eladónál a bolt@interbeds.hu e-mail címre küldött üzenettel.
- Az Ügyfél köteles a Fiók jelszavát és hozzáférési adatait titokban tartani.
- Az Eladó törölheti az Ügyfél Fiókját, ha az Ügyfél:
9.1. megszegi a Szabályzatot;
9.2. hamis adatokat ad meg a regisztráció során;
9.3. hamis adatokat ad meg a Megrendelés leadásakor;
9.4. hamis adatokat ad meg a fizetés során a Szabályzat §5. 1. b) pontja szerint;
9.5. több mint 3 éve nem használta a Fiókját. - A hírlevél szolgáltatás az Ügyfél hozzájárulásával kezdődik. A szolgáltatás ingyenes, az Eladó által meghatározott gyakorisággal. Az Ügyfél bármikor leiratkozhat, és módosíthatja az e-mail címet, amelyre a hírlevél érkezik. Leiratkozás a hírlevél alján található „Leiratkozás” gomb segítségével történhet.
- Elektronikus szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok benyújthatók:
11.1. írásban a következő címre: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal; vagy
11.2. e-mailben: bolt@interbeds.hu - A panasz leírásában ajánlott megadni:
12.1. a panasz körülményeit és tárgyát, beleértve a hibás esemény típusát és dátumát;
12.2. az Ügyfél igényeit;
12.3. a panaszt benyújtó személy elérhetőségeit. - A fent megadott információk célja a panasz gyorsabb és hatékonyabb feldolgozásának elősegítése.
- A §3 12. pontban szereplő adatok megadása csak ajánlás, benyújtásuk önkéntes. Az adatok hiánya nem akadályozza a panasz érvényességét, bár szükség lehet kiegészítő adatok megadására az Eladó részéről.
- Az Eladó a panaszra azonnal, de legkésőbb 30 napon belül válaszol a benyújtás napjától számítva (fogyasztói kódex), kivéve, ha a törvény más határidőt ír elő.
- A Webáruház használata feltételezi, hogy az Ügyfél számítógépe vagy mobil eszköze megfelel a következő minimális technikai követelményeknek:
16.1. internetkapcsolattal rendelkező számítógép vagy mobil eszköz (minimum 800 MHz processzor, 512 MB RAM, grafikus kártya és 800x600 felbontás, 56 szín támogatása);
16.2. Internet Explorer 10 vagy újabb, illetve a legújabb verziójú böngészők (Chrome, Firefox, Opera, Safari, mobil böngészők) JavaScript engedélyezéssel;
16.3. aktuális, aktív és helyesen beállított e-mail fiók;
16.4. PDF fájlok olvasásának lehetősége. - Az Ügyfél számára tilos jogellenes, törvénybe ütköző, erkölcstelen vagy harmadik személy személyiségi jogait sértő tartalmak biztosítása.
§4
Az árukra és árakra vonatkozó információk
- A webáruházban kínált árukra vonatkozó információk az interbeds.hu weboldalon érhetők el.
- Ezek az információk tartalmazzák az áruk tulajdonságaira és áraira vonatkozó adatokat.
- A webáruházban közzétett áruk fotói és leírásai technikai korlátozások alá esnek, és céljuk, hogy az Ügyfél általános képet kapjon az áruk tulajdonságairól, megjelenéséről és teljesítményéről.
- Az áruk megjelenése a webáruházban bemutatott fotókon eltérhet a valós áruk megjelenésétől, ami például a monitor beállításainak, a világítási körülményeknek vagy a fotózási korlátozásoknak tudható be.
- Ezenkívül az áruk műszaki leírása tartalmazhat egyszerűsítéseket annak érdekében, hogy az adatok olvashatóak és a webáruházban való megjelenítéshez megfelelőek legyenek.
- Az áruk árai a webáruházban közvetlenül az áruk mellett kerülnek feltüntetésre.
- A webáruházban feltüntetett árak euróban (HUF) értendők.
- A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, azaz tartalmazzák az árukra és szolgáltatásokra vonatkozó ÁFA-t.
- A szállítás Magyarország területére történik.
- A webáruházban elérhető bútorok új termékek.
- Matracok esetében a webáruház fenntartja a jogot a méreteltérésekre: szélesség és hosszúság esetén ±2%, magasság esetén ±1 cm, a magas tömöríthetőségi és rugalmassági tényező miatt, amely az anyagból adódik, amiből a matrac készül.
§5
Megrendelés leadásának szabályai
- A webáruházban található információk nem minősülnek az Eladó ajánlatának, csupán felhívásnak az Ügyfelek felé, hogy ajánlatot tegyenek a Szerződés megkötésére.
- Megrendelések a webáruház elérhetősége idején adhatók le. Általában a weboldal hétfőtől vasárnapig, 24 órában elérhető, de technikai korlátok miatt az Eladó nem garantálja a webáruház állandó elérhetőségét.
- Az Ügyfél a „KOSÁRBA TESZ” gombra kattintva választja ki a Termékeket és azok mennyiségét. A „Kosár” ablakban megjelenik a kiválasztott termék és mennyisége, egységára, értéke, szállítási költség és a teljes rendelés értéke.
- A fenti eljárás ismétlésével az Ügyfél további Termékeket helyezhet a kosárba, vagy növelheti a mennyiséget.
- Az Ügyfél ellenőrizheti kosara tartalmát a „Kosár” gombra kattintva, ahol a fizetési mód is kiválasztható, és végleges információt kap a rendelés összköltségéről.
- Amíg az Ügyfél nem adja le a rendelést, ellenőrizheti a kosár tartalmát, módosíthatja a mennyiséget, értéket vagy eltávolíthatja a Termékeket a kosárból.
- Az Ügyfél a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva folytathatja a vásárlást a kosárba tett Termék hozzáadása és a kosár tartalmának ellenőrzése után.
- A webáruházon keresztüli megrendelés teljesítésének feltétele az űrlap helyes kitöltése a kötelező adatok megadásával, valamint a Szabályzat és az Adatvédelmi Szabályzat elfogadása. Az Eladó fenntartja a jogot a rendelés visszautasítására, ha az Ügyfél által a regisztrációs űrlapon megadott adatok hiányosak, hibásak, vagy pontosságuk kétséget kelt. A rendelés visszautasításáról az Ügyfelet e-mailben értesítik a rendelési űrlapon megadott címre.
- A rendelés leadása után az Ügyfél e-mailben visszaigazolást kap a rendelésről. Az Eladó e-mailben történő visszaigazolása a Szerződés létrejöttének minősül a felek között.
- Az Ügyfél köteles a rendelést az e-mail kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül kifizetni. A határidőn túli fizetés esetén az Eladó jogosult a Szerződést további határidő megadása nélkül felmondani.
- A szerződés nyelve a magyar.
- Minden rendelésről számla készül az ÁFA feltüntetésével.
- Az ÁFA-s számla elektronikus úton kerül megküldésre az Ügyfél által a rendelési űrlapon megadott e-mail címre.
§6
Fizetési módok
- A rendelés kifizethető bankkártyával, Klarna-val, PayU.
§7
Szállítási határidő
- A rendelés teljesítési (szállítási) ideje általában 14 munkanap a rendelés összegének az Eladó számlájára történő beérkezésétől számítva.
- A rendelés várható időtartama a webáruházban, az adott termék leírása mellett látható.
- Különleges esetekben a rendelés teljesítési ideje meghosszabbodhat.
§8
Szállítás
- Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az Ügyfél ne választhassa meg a szállítás napját és/vagy óráját a rendelés leadásakor.
- A futár a megrendelt árut az Ügyfél által a rendelésben megadott címre szállítja.
- A szállítás adott országban történik.
- A termékek kizárólag független futárszolgálattal kerülnek kézbesítésre. Személyes átvétel nem lehetséges.
- Az árut az Ügyfél a munkanapokon 8:00 és 16:00 óra között kapja kézhez.
- A bútorok az Ügyfélnek összeszerelést igénylő csomagokban kerülnek kézbesítésre.
- A szállítás nem tartalmazza az áruk bevitelét a lakásba.
- A csomag átvételekor az Ügyfélnek különös figyelmet kell fordítania a csomag állapotára. Látható sérülés esetén ajánlott a csomagot a futár jelenlétében kibontani, ellenőrizni a terméket hiányosságok vagy hibák után, és ha ilyet észlel, jegyzőkönyvet készíteni a futár jelenlétében.
- Az átvétel megerősítésével az Ügyfél tulajdonjogot szerez az árura. A §7 pontban meghatározott időpontban minden kockázat, amely az áruk birtoklásával és használatával kapcsolatos, az Ügyfélre száll át.
- Különleges esetekben a rendelés szállítási ideje késedelmet szenvedhet, ami az Eladótól független okok miatt következhet be.
§9
Panaszok az árukkal kapcsolatban
- Az Eladó felelősségének alapja és kiterjedése az Ügyfél felé, ha az értékesített áruk fizikai vagy jogi hibát mutatnak, a vonatkozó jogszabályokban van meghatározva.
- Az Eladó köteles az Ügyfél számára hibátlan árut biztosítani.
- Ha a webáruházon keresztül értékesített áruk hibásak, az Ügyfél jogosult panaszt benyújtani.
- A panasz nem terjed ki az Ügyfél helytelen használata miatt keletkezett hibákra.
- A panaszt az Ügyfél az alábbi módon nyújthatja be: elektronikus úton a bolt@interbeds.hu e-mail címre, vagy hagyományos úton a vállalat levelezési címére: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal.
- Ajánlott, hogy a panasz tartalmazza: az Ügyfél nevét, postai címét, e-mail címét, telefonszámát (opcionális), a szerződés megkötésének / rendelés leadásának dátumát, a panasz tárgyát, a sérült elemek leírását, az Ügyfél igényét és a sérült elemek fotódokumentációját.
- A §6-ban említett adatok csupán ajánlások, benyújtásuk önkéntes, hiányuk nem befolyásolja a panasz érvényességét, bár szükség lehet kiegészítő adatok megadására az Eladó részéről.
- Ha az értékesített áruk hibásak, az Ügyfél kérheti az ár csökkentését vagy a szerződés felbontását, hacsak az Eladó nem cseréli ki azonnal és kellemetlenség nélkül a hibás terméket hibátlan termékre, vagy nem szünteti meg a hibát. Az árengedmény arányos marad a szerződés szerinti árral, ahol a hibás áru értéke megegyezik a hibátlan áru értékével. Az Ügyfél nem mondhatja fel a szerződést, ha a hiba jelentéktelen.
- Az Ügyfél kérheti a termék cseréjét hibátlan termékre vagy a hiba megszüntetését, hacsak ez nem lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna az Eladó által javasolt módhoz képest. Az Eladó köteles a hibás terméket ésszerű időn belül hibátlan termékre cserélni vagy a hibát megszüntetni.
- Az Eladó a panaszra haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül válaszol. Ha az Ügyfél árengedményt, cserét vagy hibaelhárítást kért, és az Eladó 14 napon belül nem reagál, a kérés jogosnak tekintendő.
- Az Eladó e-mailben közli álláspontját a panaszról az Ügyfél által megadott címre.
- A panasz elfogadása esetén az Eladó megteszi a szükséges intézkedéseket az Ügyfél igényeinek teljesítésére.
- Az Eladó a jótállás keretében két évig felel, ha fizikai hiba állapítható meg a szállítástól számítva. A hibaelhárítási vagy csereigény egy évig érvényes a hiba megállapításától számítva, fogyasztói rendelés esetén a jogvesztési idő nem járhat le a fentiek szerint.
§10
A szerződés felmondása
- Az Ügyfél indoklás nélkül jogosult a szerződés felmondására 14 napon belül a termék átvételétől vagy a harmadik fél általi átvételtől számítva, kivéve a fogyasztói törvényben meghatározott eseteket.
- A határidő a csomag átvételével kezdődik a futár társaság által.
- A határidő megtartása és a megfelelő visszavonási nyilatkozat elküldése szükséges a jogok érvényesítéséhez.
- A nyilatkozatot elektronikus úton kell benyújtani a bolt@interbeds.hu címre.
- A visszavonási nyilatkozat mintája a Szabályzat 1. mellékletében található.
- A szerződés felmondása esetén a szerződés érvénytelen.
- A visszaküldött árukat a következő címre kell küldeni: BMS GROUP, Zgorzelec 29, 63-630 Rychtal.
- Csak a termék visszaküldésének közvetlen költségeit viseli a fogyasztó.
- Ha az Ügyfél él a visszavonási jogával, az Eladó a kifizetett összeget az Ügyfél által használt fizetési módon téríti vissza, kivéve, ha az Ügyfél kifejezetten más, költségmentes módot fogadott el. Ha a fizetési mód már nem elérhető, az Eladó a lehető leginkább hasonló módon téríti vissza az összeget.
- Ha az Eladó nem vállalta a termék átvételét, a visszatérítés felfüggeszthető, amíg a termék vissza nem érkezik vagy az Ügyfél nem igazolja a visszaküldést.
- A visszavont termékek nem sérülhetnek, és nem mutathatnak használati nyomot a természet, tulajdonságok és működés megállapításán túl. A fogyasztó felel a termék értékcsökkenéséért a szükségtelen használatból.
- Ha az Ügyfél nem veszi át a csomagot, a visszaküldés költségei az Ügyfelet terhelik. Az Eladó fenntartja a jogot a költségek mérséklésére, melyek 50–300 euró között változhatnak a csomag súlyától és a szállítótól függően.
- Klarna fizetés esetén, ha a rendelést a szállítás előtt törlik vagy a szerződést az átvétel után felmondják, az Ügyfél viseli a Klarna díját.
§11
Jótállás
- A webáruházban értékesített összes áru 24 hónap jótállással rendelkezik.
- A jótállási idő a termék Ügyfél általi átvételétől számít.
- A részletes jótállási feltételeket minden esetben a jótállási kártya tartalmazza, amely a termékhez csatolva van.
§12
Személyes adatok védelme
- Az Ügyfél személyes adatainak kezelője, amelyet a webáruházon keresztül gyűjtöttek, az Eladó.
- A személyes adatok megadása önkéntes, de szükséges a regisztrációhoz (Fiók létrehozása), rendelés leadásához, a szerződések teljesítéséhez, hírlevél szolgáltatás igénybevételéhez és panaszok kezeléséhez.
- A részletes adatvédelmi információk a webáruház „Adatvédelmi Szabályzat” fül alatt találhatók.
§13
Visszaküldési szabályzat
- A vásárló köteles átvenni a megrendelt árut (távértékesítés esetén – a szállítmányt). Ha az áru a vásárló hibájából, gondatlanságából vagy szándékos elutasításából visszakerül az Eladóhoz, a vásárló viseli a szállítási költségeket (oda-vissza).
- A szállítási költségek 50 és 300 euró között változhatnak a csomag súlyától és a szállítótól függően, és rendelésenként újraszámolásra kerülnek.
- A Klarna fizetési módot használó vásárló, ha a megrendelést a szállítás előtt törli vagy a szerződést az áru átvétele után visszavonja, viseli a Klarna által az Eladónak felszámított jutalék költségét.
§14
Záró rendelkezések
- A szabályzat 2022 április 21-től érvényes.
- Az Eladóval kötött szerződések magyar nyelven jönnek létre, a magyar jog szerint.
- A szerződés lényeges rendelkezéseinek rögzítése, biztosítása, az Ügyfélhez való eljuttatása és visszaigazolása az e-mailben történő rendelés visszaigazolásával történik. A szerződés tartalma a webáruház informatikai rendszerében is rögzítésre és biztosításra kerül. A szerződés megkötését követően az Eladó elektronikus úton vagy az áruval együtt igazoló dokumentumot biztosít az Ügyfélnek. A rendelési specifikáció csatolható a szállítmányhoz.
- Az Ügyfél igénybe vehet peren kívüli eszközöket a panaszok kezelésére és a jogorvoslatra.
- A peren kívüli eljárások igénybevétele önkéntes.
- Az Ügyfél (fogyasztó) peren kívüli panaszkezelési lehetőségeiről és az eljárásokhoz való hozzáférés szabályairól részletes információk találhatók a fogyasztóvédelmi irodákban és honlapjaikon.
- A bírósági illetékesség az Ügyfél lakóhelye szerint történik.
- A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni, különösen a Polgári Törvénykönyvet, az elektronikus szolgáltatások nyújtásáról szóló törvényt, a fogyasztóvédelmi törvényt és egyéb vonatkozó jogszabályokat.
- Az Eladó tájékoztatja, hogy a webáruház használata, a rendelés leadása vagy az ügyfélszolgálattal történő telefonos kapcsolat esetén internetkapcsolati költségek merülhetnek fel (adatátviteli díj), valamint telefonkapcsolati díjak az Ügyfél szolgáltatója szerint.
- A webáruház jogosult a megrendelések törlésére árrendellenesség, emberi vagy rendszerhiba esetén.
§15
Vélemények a webáruházban
- Az online áruház Ügyfele önkéntesen és ingyenesen véleményt adhat a webáruházban vásárolt árukról. A vélemény tárgya lehet értékelés, fotó vagy kritika a vásárolt termékről.
- A vásárlást követően az Eladó továbbítja az adatokat a felmérést végző cégnek e-mailben, amely a TrustMate SA, székhely: Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. A TrustMate SA e-mailt küld az Ügyfélnek, amely tartalmazza a véleménykérést és egy linket az online űrlaphoz. Az Ügyfél itt adhatja meg értékelését, szöveges megjegyzést, és feltöltheti a termék fotóját. Ha az első felkérés után nem érkezik vélemény, a TrustMate ismételt meghívót küldhet.
- Csak a webáruházban vásárló Ügyfél adhat véleményt.
- Az Eladó a véleményeket közzéteszi a webáruházban és a TrustMate.io profilján.
- A vélemény nem használható illegális célokra, tisztességtelen versenyre, az Eladó vagy harmadik fél személyiségi, szellemi tulajdonjogainak megsértésére.
- Csak ténylegesen megvásárolt termékről lehet véleményt adni. Fiktív szerződések létrehozása vélemény írásához tilos. A vélemény írója nem lehet az Eladó vagy alkalmazottja.
- A vélemény bármikor törölhető az azt közzétevő által.